Ti ta tanah lot & mi ma mountainbiken - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van im, Véronique, Sophie & Sofie - WaarBenJij.nu Ti ta tanah lot & mi ma mountainbiken - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van im, Véronique, Sophie & Sofie - WaarBenJij.nu

Ti ta tanah lot & mi ma mountainbiken

Door: Jim

Blijf op de hoogte en volg im, Véronique, Sophie & Sofie

29 Oktober 2012 | Indonesië, Ubud

We konden er niet omheen, maar de laatste week is aangebroken..
Gister hadden we, zoals elke arme student zou doen in Bali, een taxi gehuurd voor een hele dag. Voor omgerekend 10 euro de man rijdt deze meneer je de hele dag rond. Wij hadden ervoor gekozen om eerst te chillen bij een surfplek aan het strand, daarna de zonsondergang te bekijken bij de watertempel tanah lot & de dag te eindigen in een Italiaans restaurant in ubud centrum (de kilootjes moeten er tenslotte ook weer aankomen)

Het strand was warm en de golven waren huge! Veer noemde ze kleine tsunamies en verschillende keren werden we meegesleurd en kwamen we als verdwaasde toeristen boven water.
Maar gelachen dat we hebben..!

Vervolgens hebben we avonturen beleefd bij de watertempel! Aangezien het bijna vloed werd, was het lastig om een mooi stuk langs de branding te lopen.. Aangezien ik hier normaal al moeite mee heb, kon het ook niet anders dat ik degene was die in een plasje (diepte: tot aan m'n middel) stapte.. Alsof we het hadden afgesproken greep Sophie naar m'n camera en veer naar m'n rugzak! Gelukkig was ik verder niet gewond en hebben de dames mijn goed ontwikkelde motoriek belachelijk gemaakt..

Wat ik trouwens nog dolgraag met het thuisfront wilde delen, is mijn jetski ervaring met Sophie de graaf. In Sanur hadden Véronique, Sophie en ik 2 jetski's gehuurd voor een prikkie. Veer ging alleen en Sophie en ik samen. Aangezien het haar eerste keer was, ging ik als eerste sturen.. Sophie vond dit al gaaf en dat was te merken aan haar enthousiaste kreetjes (als een kind zo blij). Uiteindelijk durfde ze het aan en nam ze het stuur over.. Ik deed het bijna in m'n broek van het lachen om de geluiden die Sophie produceerde. Het was een mix van angstkreten en adrelinelachkicks. Op een gegeven moment was ze zo enthousiast dat ze iets te scherp door de bocht ging en ja hoor... Daar lagen we dan, proestend en lachen in het zoute zeewater. Zo professioneel als we zijn, klommen we weer op de jetski om vervolgens weer richting het strand te koersen.

Back to tanah lot: de zonsondergang was prachtig! Door de bewolking (die plots op kwam zetten) hebben wij dus geen sunset gezien :-(
Maar ondanks dat was het toch weer iets nieuws van Bali dat wij kunnen afstrepen van ons lijstje.

Vandaag zijn we wezen mountainbiken. Wij Hollanders zijn fietsen gewend en als een stelletje professionals vervolgden wij onze weg vanaf het gebergte richting beneden! Ohja, we hebben de vulkaan gezien die wij donderdag nacht/ochtend zullen beklimmen en we werden er niet al te vrolijk van. Toch doen we aan alles mee en zullen wij die berg beklimmen om vanuit de top de zon op te zien komen!
Onderweg weer veel rijstvelden gezien: we beginnen er ondertussen gewend aan te raken!
Ook zijn we langs een koffie/theeplantage geweest en hebben we veel verschillende soorten mogen proeven!

Morgen zullen we, voor de verandering, weer een strand bezoeken en gaan we naar turtle island!

Schijnt erg toeristisch te zijn, maar goed: na deze drie weken hebben wij dan wel zo goed als alles van Bali gezien! En stiekem zijn we een klein beetje verliefd geworden op dit prachtige eiland!

Dikke kus van de enige man in het gezelschap!

• 29 Oktober 2012 - 10:25

Claire:

Echt superleuk om te lezen! En doe mijn best om niet al te jaloers te zijn haha. Geniet er nog even van xxx

• 29 Oktober 2012 - 12:04

Laura:

Durfde heldin op sokken Sofie niet op de jetski? Of had ze last van Bulababi of Balibelli?

• 29 Oktober 2012 - 12:09

Im, Véronique, Sophie & Sofie :

Sofie had haar sokken aan deze keer!