Meer wijsheden van Sofie - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van im, Véronique, Sophie & Sofie - WaarBenJij.nu Meer wijsheden van Sofie - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van im, Véronique, Sophie & Sofie - WaarBenJij.nu

Meer wijsheden van Sofie

Door: Sofie

Blijf op de hoogte en volg im, Véronique, Sophie & Sofie

30 Oktober 2012 | Indonesië, Ubud

Hoi allemaal!

Vandaag hebben we de hele dag op het strand gelegen. Zwaar leven hè? Het was een hele relaxte dag, maar omdat er verder geen spannende verhalen zijn, wil ik graag weer wat wist je datjes met jullie delen:

- Wist je dat veronique tegen iedereen die ze tegen komt zegt: siaaaangg?
- Wist je dat veronique de halve fles deet in de ventilator heeft gespoten, terwijl er geen muggen waren en wij dus de enigen waren die vergast werden?
- Wist je dat we iedere dag een gtst update krijgen van Jack en we daar allemaal heel blij mee zijn?
- Wist je dat de vrouw waarbij we op het terrein slapen íedere ochtend om 4 uur opstaat om kroepoek te gaan maken (die overigens heel lekker is)?
- Wist je dat dezelfde vrouw haar eigen zoon 'this' noemt?
- Wist je dat Jim op dezelfde dag jarig is als deze zoon?
- Wist je dat Sofie soms (per ongeluk) Nederlandse woorden gebruikt bij de Balinese kinderen ('That we're going to check straks')?
- Wist je dat iedereen op het hele terrein Veronique 'I will always love you' kon horen zingen in de douche?
- Wist je dat Jimmy tijdens het onderhandelen vroeg of die man zelf zijn haar heeft geknipt?
- Wist je dat wij veel met de lokale bevolking op de foto willen, maar ze andersom net zo vaak met ons op de foto willen?
- Wist je dat Jim belangrijke levenslessen heeft gehad door de Sims?
- Wist je dat de mensen hier suuupereerlijk zijn en dat het eigenlijk heel erg is dat wij ons daarover verbazen?
- Wist je dat in Sanur de mensen in de winkels zeggen 'I have Madurodam prices'?
- Wist je dat Sofie bij elk tripje pannenkoeken meeneemt die ze vervolgens niet/half opeet?
- Wist je dat Sophie heel vaak zegt 'niet lullig bedoeld hoor', terwijl wat ze daarna zegt absoluut niet lullig is?
- Wist je dat dadong (de oma) de hele dag een pet van Linkin Park draagt?
- Wist je dat Sofie haar schoolmail ging checken?
- Wist je dat Veronique iedere dag snakt naar eierkoeken met smeerkaas (wat mij erg vies lijkt, maar dat terzijde) en Sophie naar een pistoletje met filet americain en pesto (nee hoor, dit is helemaal geen hint)?
- Wist je dat Veronique 1,5e bak bedorven yoghurt heeft gegeten en daar pas achter kwam nadat Sophie 's avonds zei dat hij niet goed was en dat Veronique toen pas begreep waarom het zo extreem zuur was? (Voor de moeder van veronique: ze is er niet ziek van geworden)
- Wist je dat je bij een tsunami achter olifanten aan moet lopen, maar dat alle olifanten in een park vastzitten, dus dat we dan niet echt ver komen?
- Wist je dat Sofie en Veronique expres heel raar lachen en dat ze bang zijn dat anderen denken dat ze echt zo lachen, maar dat ze er later achter kwamen dat ze niet meer anders kunnen lachen?
- Wist je dat Jim en Veronique allebei een nieuwe koptelefoon hebben en dat ze nu daardoor tegen elkaar praten alsof ze doofstom zijn?
- Wist je dat we tijdens het eten van de bitterballen hebben gezongen voor de verjaardag van de moeder van Sofie en voor de propedeuse uitreiking van het zusje van Sophie?
- Wist je dat Sophie een muggenbult vindt 'kietelen' en dat Sofie dit een heel vreemd woord vindt voor jeuken?
- Wist je dat Sofie er achter is gekomen dat ze een groot deel van de Zuid-Hollandse vocabulaire niet kent?
- Wist je dat Veronique het al de hele vakantie heeft over een of andere 'Otto'.
- Wist je dat een heleboel mensen dachten dat die foto met de olifant nep was, maar dat hij echt was?
- Wist je dat Sophie langzaam in Veronique verandert, wij vervolgens zeggen: 'Ah wat zielig!' en dat Veronique vervolgens beledigd is?

Ik denk dat ik jullie wel weer genoeg wijsheid heb bijgebracht voor vandaag! Morgen gaan we raften, waar we allemaal al drie weken zin in hebben! Jullie zullen dan ook morgen weten of we het er heelhuids vanaf hebben gebracht!

Tot snel :)

Xx Sofie

• 30 Oktober 2012 - 15:52

Claire:

hahahaha echt supergrappig dit! ik ga veel binnenpretjes hebben over die oma met die linkin park pet hahahahaha

ps fie dat van die zuid-hollandse vocabulaire is niet erg

• 30 Oktober 2012 - 19:13

Mama Ria:

Hahahaha geen verrassingen gelezen over Jim, zingen, raar praten, koopziek en onderhandelen en ondertussen de verkoper paaien.
    Gelukkig niets veranderd in bijna drie weken!!!!!!

Tags: Wijsheden