Wijsheden van Sophie en Sofie - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van im, Véronique, Sophie & Sofie - WaarBenJij.nu Wijsheden van Sophie en Sofie - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van im, Véronique, Sophie & Sofie - WaarBenJij.nu

Wijsheden van Sophie en Sofie

Door: Sophie en Sofie

Blijf op de hoogte en volg im, Véronique, Sophie & Sofie

17 Oktober 2012 | Indonesië, Ubud

Na alle verhalen van Jim en Veer (wat uiteraard ook onze verhalen zijn hoor), is het wel eens tijd voor ons om een blog te schrijven. Wist je dat Sophie/Sofie wijsheid betekent? Wij willen dan ook deze wijsheid met jullie delen:
- Wist je dat veronique heldin met zwaard betekent?
- Wist je dat jim niks betekent?
- Wist je dat Jim geen trappen kan lopen, zonder bijna zn nek te breken (6 keer al!) omdat hij te druk bezig is met foto's maken;
- Wist je dat veer weer een nieuw stopzinnetje heeft? 'Oh my godders'
- Wist je dat Veer en Jim niet helemaal goed zijn en een nieuwe vriend, genaamd 'Frenk' hebben?
- Wist je dat Frenk in het vliegtuig zo lang op de wc zat, dat wij hem helemaal niet hebben gezien?
- Wist je dat onze klamboes na veel bloed, zweet en tranen eerst schots en scheef hingen en dat toen het oude vrouwtje het opnieuw heeft gedaan toen wij weg waren?
- Wist je dat Jim zijn blackboardwachtwoord ging veranderen op Kuala Lumpur Airport?
- Wist je dat Veronique en Jim vals hebben gespeeld met Party & Co en nog verloren hebben ook van het topteam Soof en Sooph?
- Wist je dat je in Indonesië het alfabet hetzelfde uitspreekt als wij?
- Wist je dat oma dadong is in het Indonesisch en dat ze eruit ziet als een verschrompelde aardappel?
- Wist je dat Jim en Sofie erg blij zijn met de pindakaas van Sofie's moeder?
- Wist je dat Sophie niet van rijst houdt? Eén keer raden wat we drie keer per dag eten..
- Wist je dat Sophie een kwartier haar mobiel heeft gezocht en dat uiteindelijk Jim met zn hoofd erop lag omdat Jim op de grond lag?
- Wist je dat Jim's zweet nu op de grond ligt?
- Wist je dat Sofie Jimmy gesmst heeft of hij het licht uit wil doen in hun kamer?
- Wist je dat Jim dit ook daadwerkelijk gedaan heeft?
- Wist je dat Jimmy een eigen kamer (en eigen tweepersoonsbed) heeft omdat hij een man is?
- Wist je dat Jim en Sooph het vliegerlied hebben gedanst voor de Indonesische familie?
- Wist je dat onze programma coördinator Baby van Justin Bieber als ringtone heeft?
- Wist je dat Jimmy ook hier weer het lievelingetje is?
- Wist je dat Sofie maar 20 roepia (= 0,016 cent) fooi heeft gegeven in het café?
- Wist je dat Sophie gisteravond zo hard gilde om een kakkerlak in onze kamer, dat zelfs de buren kwamen kijken?
- Wist je dat onze reisleidster verliefd is op Jimmy en ze dit luid en duidelijk probeert duidelijk te maken met haar hysterisch schelle stem?
- Wist je dat Jimmy dit negeert (voor Jenthe).
- Wist je dat we een onwijs leuk filmpje hadden, maar dat bleek dat Veronique niet op het goede knopje had gedrukt?
- Wist je dat Jim overmatig (lees: obsessief) veel desinfecterende handgel gebruikt?
- Wist je dat onze Zweedse buren geen vaccinaties hebben gehad, geen deet gebruiken en geen klamboes gebruiken, waardoor wij hysterische Nederlanders lijken?
- Wist je dat we vanmiddag eigenlijk naar de markt zouden gaan, maar in plaats daarvan voor de tweede keer vandaag naar het zwembad zijn gegaan?
- Wist je dat we daar vervolgens 1,5 uur in het water hebben gelegen in de zon met een cocktail?
- Wist je dat wij een hekel hebben aan mensen die andere mensen jaloers proberen te maken?

• 17 Oktober 2012 - 14:29

Laura:

Ha,ha die pot pindakaas! Ik wist wel dat het van pas zou komen.
    Nederlandser kan eigenlijk niet!!! Hoewel die fooi Sofie....

• 17 Oktober 2012 - 23:58

Sanne:

Haha wat leuk dat jullie het op deze manier schrijven! echt heel grappig! xxx

• 18 Oktober 2012 - 00:24

Leonie:

Oee ja kuala lumpur airport is wel grappig. De plek om je wachtwoord te veranderen kennelijk. Hadden julllie ook 5 uur overstaptijd want dan snap ik het. Hadden jullie het oerwoud-tuintje in het vliegveld ontdekt? En hebben jullie ook dat metrotje tussen de twee vliegveldhelften genomen? Wij hadden toen dat treintje genomen maar wachten zo lang met uitstappen dat we weer terug gingen naar de hangar waar we vandaag kwamen! Maar goed, Bali is toch wel boeiender de kuala lumpur airport! hihi Enneh indonesie zonder kakkerlak bestaat niet ;)

• 28 Oktober 2012 - 15:41

Claire:

hahahahaha als een verschrompelde aardappel!