Eerste volle dag op het godeneiland Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van im, Véronique, Sophie & Sofie - WaarBenJij.nu Eerste volle dag op het godeneiland Bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van im, Véronique, Sophie & Sofie - WaarBenJij.nu

Eerste volle dag op het godeneiland Bali!

Door: Jim en veer

Blijf op de hoogte en volg im, Véronique, Sophie & Sofie

15 Oktober 2012 | Indonesië, Ubud

Lieve allemaal,
Vandaag de eerste volle dag op Bali!
We begonnen de ochtend (wel 's nachts wakker gelegen door de regen en door de haantjes) met een lekker klef ontbijtje: brood, ei en worstjes! Hierna gingen we, samen met twee Zweedse meiden, te voet richting ubud center.
We slapen in een guesthouse van een lokale familie, die samen een 'laan' hebben.. Zie het eigenlijk zo voor je: je treedt binnen door de poort en dan kom je langs verschillende huisjes, familietempel, volkstuin en als je verder loopt, spot je dadong: het Balinese woord voor oma. Deze oma staat 's morgens vroeg al te kappen tussen de kippen.

Wij vertrokken dus naar Ubud via een 'shortcut': dit is een klein, rustig weggetje waar je geen last hebt van de duizenden scooters die hier te vinden zijn! Ook kom je dan langs een paar rijstvelden, lokale bevolking, holy water tempels en jungle rivers.

In heel ubud draait het om het offeren. Overal waar je kijkt op de grond vind je kleine offers met bloemen, fruit, snoep en koekjes.. Het is dus uitkijken dat je er niet op stapt, want dat is nat dun (not done)!

Vervolgens gingen we naar de market en keken we onze ogen uit naar alle souvenirs (nog niks gekocht, maar dat doen we zeer binnenkort) en wat een verrassing: er was een offering temple bij de markt aanwezig! Dit was om ervoor te zorgen dat alle marktlui goede zaken zullen doen.

Daarna weer een hoogtepuntje van de dag: monkey forest!
Nadat we alle sieraden, brillen en losse voorwerpen in onze tassen verstopt hadden, gingen we naar 'binnen'.
Al snel pakte sop een tros bananen (ze voelde zich uiteraard heel erg op haar gemak tussen haar vrienden) en nog geen seconde later stormden er al apen op haar af! In het begin wat angstig, later zag ze eruit als een doorgewinterde apenfluisteraar!

Ook Jim probeerde z'n monkey skills te tonen (inclusief lokroep) maar dit mocht helaas niet baten.. Ze vonden Sophie veel liever, leuker, knapper etc etc..

Sofie en Véronique waren wat minder dapper en dat uitte zich in de hilarische gilletjes! Uiteindelijk hebben ze heel dapper de camera's vastgehouden om alles vast te leggen! Waar ik (Jim) super blij mee ben!

Voor wie Véronique nog niet op Facebook heeft, voeg haar even toe want zij update haar fb met wat foto's, om jullie een indruk t geven! De 'mooie' foto's worden met Jim z'n camera gemaakt en die komen later!

Na een half uur durende terugwandeling, waren we bezweet, moe (we weten het; het klinkt verwend, maar deze temperaturen zijn wij niet gewend) en hadden we honger!

Gelukkig stond er al een lekkere lunch klaar, Uiteraard met rijst, waarmee wij onze maagjes hebben gevuld.

Nu zitten we maar weer bij het zwembad (je moet toch wat hè...) en vanavond hebben we een welcome dinner party inclusief dansshow in Ubud! (Deze keer met de taxi hihihi)

Voor nu zeggen we even gedag, aangezien we weer moeten smeren! Maar we zullen as soon as possible een update geven om jullie nog jaloerser te maken..

Dikke Balinese zoenen!

• 15 Oktober 2012 - 09:07

Im, Véronique, Sophie & Sofie :

Correctie: Sofie en Véronique hebben heerlijk in coma gelegen!

• 15 Oktober 2012 - 12:14

Vera:

Haha Sophie tussen haar apenvrienden, zie het helemaal voor me!! Leuk verslag en veel plezier vanavond!! X

• 15 Oktober 2012 - 17:33

Ria:

Wat leuk om jullie belevenissen te lezen! Wel lastig dat wij op t moment van de melding van deze aanvulling op jullie site binnenkomt op t moment dat ik moet werken. Aan mij het lastige dilemma om of 25 kleutertjes zoet te houden of jullie update te lezen..... Vandaag gekozen voor het tweede, laat die kleuters maar rommelen hahahahaha. Kan niet wachten tot morgen. Mooie foto's trouwens ook
    Kus mama Ria ;-)

• 15 Oktober 2012 - 19:58

Sanne:

Hee lekkerts!
    Ik heb al op facebook gezien en in jullie reisverslagen gelezen dat jullie het daar super hebben. hebben jullie nog vel last van de jetlag? geniet ervan! dikke kus uit nederland!