Echte meisjes in de temple en Jimmy was er ook bij - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van im, Véronique, Sophie & Sofie - WaarBenJij.nu Echte meisjes in de temple en Jimmy was er ook bij - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van im, Véronique, Sophie & Sofie - WaarBenJij.nu

Echte meisjes in de temple en Jimmy was er ook bij

Door: Véronique

Blijf op de hoogte en volg im, Véronique, Sophie & Sofie

18 Oktober 2012 | Indonesië, Ubud

Hallo lieve lezertjes,

Klopt het dat het bij jullie sneeuwt? Ongelofelijk! Wij zijn blij met een zwembad omdat het hier zo heet is. Hihi, eigenlijk is het nog steeds af en toe moeilijk voor te stellen dat we zo ver weg van huis zijn. We denken veel aan jullie! Maar goed, we gaan over naar de orde van de dag om te voorkomen dat dit emotionele gezemel een tranentrekker wordt ;).
Vandaag was een leuke, wederom warme en vooral heilige dag. Als ontbijt hadden we weer pannenkoekjes (jamjam!) en daarna hebben we offers gemaakt op de traditionele manier. Zieke shit om te zien dat Wiewiek -onze lieve verzorgster- het met dr ogen dicht kon fixen, terwijl wij alle vier (de een nog erger dan de ander) zaten te prutsen als kleuters die een 'moeilijk werkje' moeten doen.
Na het maken van onze prachtige 'offers voor beginnelingen' zijn we door Lim ingelicht over volgende week: de teaching week. We zullen 5 dagen lang iedere dag van 9 tot ongeveer 11 uur voorbereiden, daarna lekker gaan zwemmen en lunchen en vervolgens van 14:00 tot 17:00 lesgeven. We zijn ingedeeld in paren; Sophie en Sofie gaan lesgeven aan een groep vergelijkbaar met groep 7 en Veer en Jimmy komen voor een groep, vergelijkbaar met groep 6, te staan. We kijken er erg naar uit. De rest van de informatie krijgen we maandag.
We zijn lekker gaan zwemmen na Lim's teachingweek-praatje, want wat was het weer warm! We komen poepiebruin terug matties! Wisten jullie dat onze drankjes worden bezorgd IN het zwembad? Voor bestellen moet je helaas wel zelf een beetje moeite doen (wat een zwaar leven hebben we toch hier!). Na het zwemmen hebben we gelunchd. Ik zou graag willen fantaseren en opschrijven dat we patatjes kregen of nog beter: een hollandse verse lekkere eierkoek, maar het was zoals elke dag: Oost West Rijst Best, haha! Dit komt misschien als klagen over maar ik weet zeker dat als jullie aardappelen eten als ontbijt, lunch én avondeten je ook na 5 dagen absoluut SNAKT naar ehhh.. wie weet wel.... rijst! ;)
We hadden 's ochtends niets voor niets die offers gemaakt en zijn naar de holy water temple geweest. Gelukkig werden we als luxe prinsesjes gebracht met de greenlion taxi, want het was wel een eindje rijden. Prachtige omgeving hier! We hebben we meauie dingen gezien onderweg.
Aangekomen bij de tempel, hebben we een sarong geroggeld. Een sarong is een lange rok die verplicht is in een tempel. Je benen schijnen zo heilig te zijn dat deze bedekt moeten worden, ..alsof niemand weet hoe een paar benen eruit ziet maargoeeed, het staat leuk! Veer had er al eentje en de rest huurde er een voor 40 cent. We hebben 'gezwommen' in het heilige water en we zijn gereinigd. Een ervaring die we niet snel vergeten. Wat opviel was dat wij de enige toeristen waren die ook het water in gingen. Dit maakte het nog echter voor ons en tevens werden we gefilmd door de andere toeristen alsof we celebrities waren. Templeweetje: als je ongesteld bent, mag je niet naar binnen. Volgens Sofie jagen de vissen je uit het water als je er toch stiekem met een rood kruis instapt. Volgens mij was het gewoon kraanwater met een stel hersenlose vissen. Maar ach, over 1 ding waren wij het alle vier eens: het water was damn freezing motherrilling cold! Alles is gefilmd en mooie foto's volgen later (lees: als we terug zijn in het koude kikkerlandje).
Morgen gaan we al om 6 uur opstaan omdat we om 7uur worden opgehaald met de taxi om naar Pedangbai gebracht te worden. (Weetje tussendoor: wisten jullie dat ze hier in Bali links rijden en stuur rechts zit?!). Vanaf dat punt gaat de boot naar de Gili eilanden! De meningen blijken verdeeld te zijn over die bestemming, maar we gaan er vast en zeker een toptijd beleven! Als we wifi hebben, krijgen jullie natuurlijk een update vanaf daar!
Dikke knuffels voor iedereen en speciaaaaal voor mn nummer 1 (of zal ik daar nummers van maken ;) ?)

Veel liefs van Veertje uit Bali @ het Vespa Café om de hoek.
Natuurlijk ook alle liefs en veel groetjes, lebbers, kusjes, likjes en zwaaitjes van Jim, Sooph en Sofie!

• 18 Oktober 2012 - 16:03

Grote Zus:

Veer wat een leuk verhaal toch weer. Ik was enigzins shocked dat jullie daar gezwommen hebben, want ik zou zweren dat je hindoe moest zijn om daar in te mogen. Wanneer komen jullie terug van de Gillieilanden? Zondag? En gingen jullie nou volgend weekend naar Kuta? Blijf je dan hier of ga je dan ook in een hotel daar? xxx bigggg soesj